1 Kasım 2013 Cuma

'Altın kemer' Balaban'ın

652. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde kanında yasaklı madde çıkan Başpehlivan Gürbüz’den geri alınan altın kemer, İsmail Balaban’a verildi.


Kırkpınar finalinde Ali Gürbüz’e rakip olarak yenilen Antalya Konyaaltı Belediyesi Başpehlivanı İsmail Balaban ve Antalya Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek altın kemeri Edirne’ye törenle teslim aldı. Törende Edirne Belediye Başkanı Hamdi Sedefçi ve Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek, altın kemeri İsmail Balaban’a birlikte taktı.

Birinci olduğu için buruk bir mutluluk yaşadığını söyleyen Başpehlivan Balaban, altın kemerin ebedi sahibi olmayı istediğini ifade etti.


“KIRKPINAR TARİHİNDE BİR İLK”


Edirne Belediye Başkanı Hamdi Sedefçi, Kırkpınar tarihinde ilk defa doping olayının meydana geldiğini dile getirdi. Ebediyen altın kemerin sahibi olan ancak kanında yasaklı madde çıkması sonucu altın kemeri elinden alınan Ali Gürbüz adına çok üzüldüğünü ifade eden Başkan Sedefçi, “Keşke bu buruk tören olmasaydı. O kardeşimizin doping almadığı ve hakkıyla güreş yaptığı düşüncesindeydim ama dopingli çıktı. Keşke bu olay gündeme gelmeseydi, geldi ama hayat devam ediyor. Ben Ali Gürbüz kardeşime geçmiş olsun diliyorum. İnşallah 2 yıl süre çabuk geçer, sonrasında meydana dönerek, hakkıysa hakkını geri alır, diye düşünüyorum. Sonuçta burada İsmail Balaban kardeşimizle final güreşinde güreştiler ve İsmail kardeşimiz ikinci oldu. Kanun yönetmelik gereği de dopingli çıkan güreşçinin ödülü geri alındığı için kemeri de almak zorunda kaldık. Bu yıl kısmetse sevgili kardeşim, dostum Konyaaltı Belediye Başkanı’nın emek verip katkı yaptığı, destek verdiği İsmail Balaban kardeşimizin kemerini takdim edeceğiz” dedi.


İsmail Balaban’a hayırlısı olsun dileklerinde bulunan Başkan Sedefçi, “Gençsin, yiğitsin, devamın gelmesini diliyorum, inşallah ebediyen altın kemeri sana veririz” diye konuştu.


Başkan Sedefçi, “İsmail Balaban kardeşim şu andan itibaren Türkiye’nin Başpehlivanıdır. Kendisine hayırlı olmasını diliyorum” diyerek altın kemeri Balaban’a Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek’le birlikte taktı.


“BU TÖRENİ KIRKPINAR’DA YAPMAK İSTERDİK”


Törende konuşma yapan Antalya Konyaaltı ilçe Belediye Başkanı Muhittin Böcek, “652’inci Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nde bu töreni yapmak isterdik, buruk bir sevinç yaşıyoruz. Ama bir taraftan sevincimiz altın kemerimiz yine Antalya’mızda Konyaaltı Belediye Güreşçimiz İsmail Balaban’da kalmıştır. Bugün burada ödül töreninde bulunmaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Tabi ki bu güreşlerimiz ata sporumuz bizde yaylaların yaylası Feslikan’da 18 yıldır güreşlerimizi yaparız. Ben aynı zamanda Akdeniz Belediyeler Birliği Başkanıyım, Antalya’mızda ve çevre illerimizde bütün güreşlerimizde güreşçilerimizle ve ata sporuyla beraber oluruz. İnşallah sevgili kardeşim ve oğlumuz İsmail Balaban’ın bu altın kemerin devamında başarılı bir şekilde çalışmasını diliyorum ve katkılarından dolayı herkese tekrar teşekkürlerimi sunuyorum” dedi.


“ALTIN KEMERİN EBEDİ SAHİBİ OLMAK İSTİYORUM”


İsmail Balaban ise buruk bir sevinç yaşadığını belirterek tam anlamıyla mutlu olmadığını dile getirdi. Balaban, “Üzücü bir olayla karşı karşıyayız, yağlı güreş adına üzücü bir durum. Nasip böyleymiş birinci olduğum için buruk bir mutluluk var. Önümüzdeki seneler için biraz fazla çalışıp, 3 yıl üst üste Başpehlivan olarak kemerin ebedi sahibi olmak istiyorum. Başaltında 3’üncü olarak geldim, bunun için federasyon başkanıma teşekkür ediyorum. Bu yıl da çok çalıştım ve finale kadar geldim. Şu anda birinciyim, bunu için çok mutluyum” diye konuştu.



'Altın kemer' Balaban'ın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder